TITLE; INFINTE ONE GREAT STEP WORLD TOUR MALAYSIA
Thursday 7 November 2013 | 07:37 | 0 comments
131019 yang lepas, aku memendam perasaan gembira yang teramat sangat dan telah mencipta kenangan yang paling berharga yang dalam hidup aku. ecewahhh ayat kemain. selama 3 bulan aku tahan rasa excited yang teramat sangat sampai boleh mental breakdown . berbulan bulan bhai tunggu nak jumpa bias terhendsome. and , TAT TADADA TADAAAAAAA..... [4 bulan yang lalu]



happy bakhang lah kan aku cakap bila dah dapat beli ticket ni. dah lah time aku beli ni minggu percubaan spm. habis paper sejarah, balik rumah roi, cepat tetukar baju mandi bagai, terus pergi sunway beli ticket. nampak tak pengorbanan tu hahahhaa. dengan meredah hujan lebat yang teramat sangat, dengan kene hadap jem semua memalam buta. hambik kau balik lambat sampai rumah. dia punya happy tu boleh sampai jejerit macam kene rasuk. tu baru beli ticket je, belum pergi concertnya lagi. hahhaha ambik kau 

[131018]
aku punya happy nak mati sampai nenangis, macam sedih sangat je padahal tengah meroyan macam hilang laki tu. gila kau tak happy. petang tu ada press confrence INFINITE dekat KL lah tah dekat mana aku pun lupa. marriot apa tah. aku punya lah buatkan mamat mamat infinite ni kek rainbow, lepas tu buatkan card bagai. ye lah, kalau dah terlalu obses sangat, sampai semua benda nak buat, semua benda nak kasi. rasanya kalau aku kene jual dekat dorang pun aku sanggup and lagi suka. hahahhahha. and then , aku kasi buku kpop kau dekat dorang suruh dorang autograph lah dekat buku tu . buku tu dah lama buat, dekat 3 tahun juga lah. buku tu dimiliki oleh aku, nysaa' and susu. saja je nak bagi tau hahahaha. malas nak taip pepanjang lah kan, cuma nak tunjuk je kek yang aku buat tu. tapi simple gila sangat sangat and sangat lah sebab dah last minute plan nak buat kek tu . hehehhe. 



pap parapparrrrr cake rainbow yang paling simple, macam hampeh, tapi apadehal . dorang suka apa kek aku hahahaha . siap gambar yang aku cucuk guna lidi tu dorang dok rebut rebut pffffttttt -.- comel gila ah dia orang ni. and and and, aku dapat autograph dorang semua !!!!!!! L sshi !!!!!!!! sayang L !!!!!




OMG OMG OMG !!! i feel like a dream, i got their autograph *0* see, my L sshi bulat bulatkan gambar dia je hahahah . yaAllah L handsome gila tau kau ! handsome sangat !!. and hoya being so cute 'HOYA LOVE >_<' hahahhaa so cute lah ! and and and , aku dapat tisu Hoya and botol mineral yang L minum . gyaaaaaaaaaaaa !!!! yey yey ! dapat comolot L ! dapat comolot L ! hahahaha . 


and , pass media dekat botol tu, Hoya yang tampal . aduduhh hoya hoya hahahhaa.
and i got this from their PA,PA lah kalau tak silap. ke manager. ah entah lah tak tau hahaha


[131019]
the day that i've been waiting for 3 month and at last ........ pap parapapparrrrrrr !!!!!! IT's INFINITE TIME !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! punya excited , aku dengan roi dah siap pakai baju OGS semua . semangat katakoooo ! haishh macam tak percaya je dapat tengok infinite live .omoo !! and sebelum concert bermula , apa yang kita perlukan ialah light stick ! itu banda yang paling penting dalam semua concert hahaha . so apa lagi, gua pun beli lah light stick . sob sob sob , nak beil yang official, dah habis. datang lambat punya pasal, dah habis kene borong dengan dia orang yang datang awal :'( so , never mind. yang penting aku ada juga untuk concert malam tu . tadaaa ! my gomogomo light stick hehehe. 


and i beli kepala L tau hahahah xD tadaaa !


and time tengah tunggu dekat luar stadium tu, kita orang dapat banner ni :D i nak L punya , tapi i dapat woohyun punya. it's okay . Namu pun comel apa hehehehe. and yang putih tu , banner yang kita orang dapat untuk infinite project malam tu kita orang kene angkat banner tu time dia orang nyanyi lagu WITH and kita orang ada dapat ribbon and kene baling ribbon tu time dia orang nyanyi lagu ENTRUST .  



pap parapparrrrr fan board yang aku bawak time concert ritu . faham ke idok maksudnya ? kalau tak faham pegi sana google translate hahaha. tapi, i tak guna google translate eh buat ayat ni haaaaa.

setelah berdiri berjam jam dekat luar dewan, and nasib baik tak panas time tu, dengan kene redah hujan, abang abang jaga pintu jahat tak kasi kita orang masuk sob sob dah lah hujan ! akhirnya, kita orang dapat juga masuk stadium dalam pukul 7 something and im happy :D ye ye je aku ingatkan jauh lah sangat tempat aku dengan stage . rupanya , apak dia !!! bukan jauh mana pun ! so, kira nya berbaloi lah aku beli ticket yang tuttttttt tuh hahahaha . tapi aku geram and rasa macam nak lompat pergi terus dekat tempat rockzone je . bukan nya ramai orang pun . baik bagi aku turun dekat rockzone tu . herrrr


takde lah besar mana stadium negara ni . dalam bayangan aku , huishhh mesti besar. mesti nampak semut semut je . padahal , hahahah rasa macam nak gelak bedekah dekah je dekat situ hahaha. but sumpah ah, dia punya experience , huishhhh meremang bulu roma, suara hilang, and gembira yang tak terhingga . part paling best, dapat eye contact dengan MYUNGSOO !!!! MY BABY !!!! kau gila weh L eye contact dekat tempat aku dengan roi . boleh bawa mati weh . aku rasa lah, aku rasa lah, sebab apa L pandang tempat aku dgn roi , sebab dekat tempat aku tu, cuma aku je yang bawa sepanduk and sepanduk tu nama dia pula hahaha . memang boleh jadi lah kan kemungkinan ni . bahagia dia, sampai jatuh jatuh aku berdiri weh bila L pergi stage belah aku . sampai lebam, biru , tangan aku . boleh bentuk infiniti semua lebamnya. nampak tak semangat infinite sampai lebam pun bentuk logo infinite hahahah . tapi yang paling vavavommm lah kan, time lagu Paradise . boleh berdarah weh hidung, bila dia orang bukak jacket and just pakai black top . yaAllah, memang macam orang gila meroyan nak kene ombak tsunami lah aku cakap . sumpah sakit tekak jerit, suara pun hilang hahaha . time woohyun nyanyi solo, hmmm semua orang memang jealous lah dengan perempuan yang kene propose dengan woohyun . dapat bunga, dapat cincin , SUMPAH JEALOUS !!!!! bila turn L nyanyi solo pula , aku jealous dengan teddy bear tu . sumpah rasa macam nak cabut je kepala teddy tu . eeeeeeeee sakitnya hati L boleh cium mulut teddy tu . patutnya kau yang jadi teddy tu . eeee dia punya gaya taknak kalah pula si L ni , dah macam cium dengan perempuan betul . sakit pula hati aku ni . paling paling paling best bila infinite ajak kita orang semua nyanyi lagu 'rasa sayang' sesama . ya Allah, sumpah dia orang comel . masa dia orang introduce diri masing masing , dia orang semua comel gila bapak . DW " apa khabar Malaysia, saya ialah dongwoo yang macho !" warghhhhhhh. SJ " apa khabar Malaysia, saya sung jong yang comel" yahhhhhhhhh !!! SG " hi saya ialah captain sunggyu" OMOOO !!! WH " apa khabar Malaysia, saya woohyun" *throwing heart* SY " apa khabar malaysia , saya sungyeol lelaki sexy" sung yeol, lemme punch your face !! kahkahkah. but L, hmm -.- blah lah kau L ! hoya pula "i miss you so much. adakah kamu semua, rindu kita?" wehh rasa macam nak mati hoya tanya macam tu. L " let's make tonight unforgetable" of course my baby. yayayayayaya hahah xD then sungyyu "saya cutie sung kyu. saya sangat rindu kamu! finally we are here for One Great Step World Tour!". woohyun pula "what's up Malaysia? kamu semua masih sangat cantik!" agagagagagaga dah meroyan time namu cakap macam tu. terharu bila sungkyu cakap cenggini, " you are exactly the best ! im really suprised and happy to see Malaysia Inspirit! please enjoy our stage till the end. thank you for coming tonight" we will sungkyu hyung and you're pleasure oppa !! paling mental breakdown bila L cakap "kamu semua paling baik!" warghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh seboleh bolehnya nak habiskan suara juga time tu hahaha. and then hoya cakap lagi "malaysia Inspirit love us so much. let us do something for them!" ecececehhh mana tau ni kita orang sayang infinite ni ? haaa haaaa hahahha xD hoya punya dance, pehhh pehhhh and he said "did you get my heart" of course we do  baby !!! hahhaa paling dekat, woohyun pun buat macam hoya juga hahha dia tiru hoya tanya did you get my heart haha . lawak lah dia orang ni . sung jong paling comel lah gua cakap. dia cakap "saya paling cinta padamu!" haha hoya pun lawan "saya cinta kamu lebih banyak dari sung jong !!" hahahha comel gila ah hoya ni . L cakap pendek gila nak mampui . cakap "are you ready" je pun . tapi buat aku meroyan gila kaw kaw hahahha . 

paling sedih, bila last speach dia orang . sorang sorang bagi speach. tetiba keluar lagu sedih pula . okay dah rasa dah. sungkyu " thank you for coming here tonight. i can't belive we are meeting inspirit all over the world especially inspirit Malaysia! i really want to come back here! Malaysia inspirit i will never forget this moment". then sungyeol pula, "i feel your love. i loveu!" . woohyun pula speech dalam bahasa korea . speech dia panjang , maybe dia dah tak boleh nak translatekan dalam english , siap ada sub title lagi tu dkt screen haha . tapi sedih lah dia cakap . bila woohyun cakap masih boleh control lagi , "i will appreciate fortune to meet all of you tonight! thank you for enjoying our concert. thank you thank you. i love you" haaaaa woohyunie :'( "thank you Malaysia, i love you ! saranghaeyo !" namu !!!!! :'(  dongwoo oppa "i'm so glad to hold concert in malaysia. i have the most wonderful day with you. i hope happiness will stay with you." bila part hoya , serious dah rasa sedih "i say HO, you say YA. i remember when i win award here in Malaysia. i feel like i win bigger price today. feeling 3 hour show, im more than happy now because, i create memory about you and me.blablablabla.... i can't forget tonight until the end of my life. senyuman kamu, semua manisee seperti maduuuu" haaaaa im started to cry when hoya said like that and im laughing when hoya siad 'senyuam kamu manis seperti madu' hahaha. sung jong " dear my lovely inspirit. i always want to the see fans from malaysia. today that dream come true. you all have dream too right ? i will full fill you dream. sincerely, the sweet lemon candy SungJong. saya pilih awak, awak adalah kepunyaan saya !" yahhhhhh he really makes me cry a river :'O and lastly, my Kim MyungSoo " hi malaysia, it's good to see you again. don't forget tonight. i will come back. bye inspirit. thank you" . arghhhhhh seriously aku dah menangis teresak esak time L give his speach . dah tak boleh control sangat , sampai kak ika pujuk pujuk. and dia orang start nyanyi lagu 'with' lagi teruk aku menangis, sampai teresak esak, meraung raung. YaAllah rasa sedih gila. nak L ! nak L !!!!!!!! taknak dia orang balik !! :'O sumpah sedih. 

serious lah , kenangan ni memang aku dengan roi tak akan pernah lupakan sampai mati . tak akan !!! sumpah aku sayang gila dekat roi. kalau takde dia, memang aku tak akan tengok infinite perform . and thanks juga dekat adik roi nak teman kita orang yang gugirl ni belegar legar berdua dekat KL hahahaha . and lastly, thanks dekat kak ika, kak deena and kak alya. tak memasal dkt sana , dapat geng inspirit baru hahaha . dia orang memang best ! INFINTE !!! we'll never forget you guys !!! saranghae!!

haaaa lepas dah saranghae saranghae, aku pula, saja lah nak tunjuk gambar time dekat sana hahahha. okay tata . adios~











































do watch this video . sob sob sob even dah banyak kali aku tengok pun still nak menangis lagi :'(


this one memang official utk OGS and time concert je akan ditayangkan. kesian dia orang kene gari time lagu destiny. nangis ah hahaha . tapi sumpah tak lawa langsung orang yang rakam video ni -.- nanti jenguk jengok lah youtube eh :*


p/s : saranghae kim myungsoo





Old things | New things
HI, ingin cuba untuk copy cat? anda akan didakwa atas cubaan merogol dan akan disebat sebanyak 30 kali. terima kasih :)